Pages

zondag 14 april 2013

Voor u getest: Philips Fidelio M1



De afgelopen weken kreeg ik dankzij The Insiders de kans om de Fidelio M1 te testen, een nieuwe hoofdtelefoon van Philips. Totnutoe zat ik steeds met een Sennheiser HD-201 op de trein naar films te kijken. Geen al te duur model (39 euro), want ik vreesde dat hij wel eens zou kunnen geplet worden tussen al de rommel in mijn rugzak. Het gevolg was dat dit model de oren ook niet perfect afsloot. Spelende kinderen of enthousiast kwetterende vrouwen op de trein en moest het volume op het maximum zetten om nog iets te verstaan. Langs de andere kant had ik ook regelmatig buren die opkeken van het lawaai wanneer iemand met veel geweld een kopje kleiner werd gemaakt in een film. :-)

Met de Fidelio M1 is dat wel anders. Hij sluit perfect aan op mijn oren, waardoor ik nog nauwelijks last heb van luidruchtige medereizigers en er ook geen vreemde blikken meer op mij werden gericht bij het bekijken van een horrorprent. Door de lederen afwerking voelt de M1 daarnaast heel wat aangenamer aan dan de Sennheiser. Ook een risico op beschadiging van het toestel tijdens het transport is een stuk minder. De M1 is op zich al niet zeer groot en de schelpen kunnen nog eens gedraaid worden waardoor het geheel niet meer plaats inneemt dan een gemiddeld boek.

Het belangrijkste bij een hoofdtelefoon is natuurlijk de geluidskwaliteit. Ook daar valt niets op aan te merken. Die is perfect zoals het moet zijn. Zowel de hoge tonen als de lage bastonen komen er perfect door en alle dialogen waren zeer goed te verstaan. Kortom: de Fidelio M1 is een aanrader als je het mij vraagt. Wel een prijzige aanrader (199 euro), maar dat heb ik er wel voor over.


0 reacties: